Träningsutbud

Gymmet

Alla våra medlemmar har tillgång till vårt fullutrustade gym som vi ständigt strävar efter att uppdatera och förbättra!
För våra medlemmar är gymmet öppet 05-23 varje dag.

Gruppträning

Vi har alltid försökt ligga steget före när det gäller gruppträning och jobbar aktivt med att utveckla våra klasser samt att vara lyhörda på våra kunders efterfrågan. Vi erbjuder stor variation, allt från styrkeklasser till dans, spinning och yoga. Allt för att få ett så brett träningsutbud som möjligt. Kom på våra gruppass, känn den goda träningsandan och sammanhållningen.

Alla pass är 55 minuter och det ingår uppvärmning om inget annat anges.

PASSBESKRIVNINGAR

Power Circle

Intervallbaserad stationsträning med en blandning av styrke- och konditionsövningar. Varierande och roligt, där tiden springer iväg!

Strong Endurance

Styrkepass där vi använder oss av skivstång och viktplatta. Du tränar hela kroppen i styrka och uthållighet på ett effektivt och utmanande sätt.

Styrkeintervall

En härlig genomkörare för hela kroppen! Vi jobbar på att bygga din styrka i kortare intervaller. Till skillnad från stationsträning så står man här på samma plats under hela passets gång.

Core

Grundtanken med Core-träning är att bygga upp styrka, stabilitet och balans för att användas när vi behöver det som mest. Ryggen och magen är involverad i många tunga uppgifter i vardagen och en stark mage och rygg är därför en stor fördel för att undvika och förebygga skador.

Danceaerobic

Kondition och koordinationspass fullt av energi och dansglädje! Instruktören bygger upp block med stegkombinationer i takt till musiken.

Step n´dance

Enkel koreografi på step up bräda i takt till musik följt av kort styrka.

PM

Står för ”Power Mix”. Här fokuserar vi på STYRKA och på att utvecklas. Mycket basövningar med bla skivstång och kettlebells som redskap.

Mobility

Mobility innebär att du tränar flexibilitet, stabilitet, ledstyrka och kroppskontroll. Perfekt att kombinera med andra pass och för att kunna utvecklas i din övriga träning.

HIIT

Högintensiv intervall träning. Intensivt och effektivt för kondition och förbränning

Strong HIIT

Högintensiv intervallträning där vi tränar både styrka och kondition.

Dance fitness

Enkel dansklass där du tränar kondition och koordination i en mix av latinamerikanska dansformer och musik. Varje låt har sin egen passande koreografi, som är enkel att följa.

Yoga

Yoga är ett system där man genom fysiska ställningar, andningsövningar, avslappning samt koncentrations- och meditationstekniker skapar balans mellan kropp och själ. Alla kan gå på yoga – lyssna på vad just din kropp behöver och utgå från dig själv.

Tabata

Träning som ger både ökad kondition och styrka. Vi jobbar i 20 sek intervaller, följt av 10 sek återhämtning som repeteras 8 gånger. Flera muskelgrupper tränas, vilket ger flera 4 min rundor på ett och samma pass. Du utmanar dig själv efter dina förutsättningar.

Boxcross

Boxcross är ett högintensivt cirkelpass där varje intervall är 27sek. Det består av fyra stationer; Mits-, fys-, säck- och bålträning. Övningar byts var fjärde vecka och väljs så man tränar snabbhet, styrka, uthållighet, kondition och balans. Man jobbar parvis utifrån egen förmåga. Man behöver inte ha någon partner med sig. Passet avslutas med en stretch.

Spinning

Effektiv och skonsam konditionsträning på cykel till peppande musik.

Personlig träning

Den 31 augusti 2018, fick vi på PT-studion den stora äran att ta över driften av det anrika Varbergsgymmet Atletica på Otto torellsgata 8. I samband med detta inredde vi en helt ny studio inne på Atletica Träningscenter och flyttade ner all vår verksamhet dit. PT-verksamheten är fortfarande helt fristående från gymmet. Vilket betyder att du som kund fortfarande kan behålla ditt gymkort på favoritgymmet och låta oss sköta den personliga träningen.

KURSER

Håll utkik här efter aktuella kurser.